Groepsplan, geen automatische indeling. Geen indicatoren.

  Groepsplan Geen reacties


Het kan voorkomen dat een leerling niet automatisch wordt ingedeeld in een instructiegroepje:

Indelen op basis van planning:
– er geen Opp voor de leerling is
– de leerling geen inschaling heeft in het Opp
– de leerling een onderwijsjaar heeft dat valt buiten de fase van het domein

Indelen op basis van beheersing:
– de leerling geen beheersing heeft voor de betreffende competentie
– geavanceerde opties uitgezet moeten worden omdat er geen Opp voor de leerling is

Ook kan het zijn dat de leerling tweemaal in EduMaps voorkomt. Kijk hiervoor bij het artikel “dubbele leerling”.

U heeft altijd de mogelijkheid om handmatig een instructiegroepje toe te voegen op basis van leerroute én onderwijsleeftijd.



Nadat de instructiegroepjes zijn ingedeeld kunt u per instructiegroepje de indicatoren selecteren.

Er komen geen indicatoren naar voren:
Wanneer er geen indicatoren beschikbaar zijn kan dat verschillende oorzaken hebben:

  • Er zijn geen competenties gekoppeld aan het gekozen vakgebied (Instellingen-Vakgebieden)
  • Er zijn voor deze fase geen indicatoren voor dat domein/vakgebied beschikbaar. U kunt dit als volgt controleren:
    • Indelen op basis van Beheersing: Kijk in de Monitor of er voor dat vakgebied een niveau is behaald
    • Indelen op basis van Planning: Dit kunt u nav de leerroute en onderwijsleeftijd herleiden via het menu EduMaps – betreffende pakket*.
  • De Opp inschaling is niet op basis van de juiste EduMap (pakket).
  • De klas/groep of onderwijsgroep heeft niet het juiste schoolsoort.

*Indien u beschikt over meerdere EduMaps (pakketten) dan kunt u een andere EduMap (erbij) aanzetten, deze dient dan wel op actief te staan. Dan past u het Opp betreffende het gewenste domein aan en evt. de uitstroombestemming en stel het Opp vast.